Pages

Wednesday, September 24, 2014

ചിക്കാഗോ കെ സി എസ് ത്രിശങ്കു സ്വര്‍ഗ്ഗത്തില്‍. സംരക്ഷണ സമിതി പിരിച്ചു വിട്ടു. മരിച്ച ആക്ഷന്‍ കൌണ്‍സില്‍ വീണ്ടും ജീവിപ്പിച്ചു.

പുതിയ സര്‍ക്കുലറിന്റെ വെളിച്ചത്തില്‍ പള്ളികമ്മറ്റികള്‍ നേതൃത്വം കൊടുത്ത സംരക്ഷണ സമിതി പിരിച്ചു വിട്ടു. പകരം സമരം ചെയ്യാന്‍ നിര്ബ്ബന്ധമുള്ളവര്‍ കെ സി എസ് ന്റെ അകാല ചരമമടഞ്ഞ പഴ ആക്ഷന്‍ കൌണ്‍സിലിന്റെ ലേബലില്‍ ചെയ്യട്ടെ എന്ന് തീരുമാനിച്ചു. ഇതോടെ ജോര്‍ജ്ജുകുട്ടി വെട്ടിലായി. കെ സി സി എന്‍ എ നേതൃത്വം ആഗ്രഹിച്ചത്‌ പോലെ ജോര്ജ്ജുകുട്ടിക്ക് വിഴുങ്ങാനും വയ്യ തുപ്പാനും വയ്യാത്ത അവസ്ഥ. ഉടനെ തന്നെ കണ്ട ഏക പോംവഴി കെ സി സി എന്‍ എ യോട് ചര്‍ച്ച നടത്തുവാനും എങ്ങിനെയും സമരം ഒഴിവാക്കുവാനും വേണ്ടി ആവശ്യപ്പെടുക എന്നത് തന്നെ. പാലം കുലുങ്ങിയാലും കേളന്‍ കുലുങ്ങില്ല എന്ന ഭാവേന ഉറക്കം നടിക്കുന്ന മാഫിയാ നേതൃത്വം പഴയ പടി നുണകഥകള്‍ കൊണ്ട് ഒരു ചെറ്റു കൊട്ടാരം പണിതു നോക്കി. സ്വന്തം സ്പിരിച്വല്‍ ദയര്‍ക്ടര്‍ തന്നെ സത്യം തുറന്നു പറഞ്ഞപ്പോള്‍ വീണത്‌ ആ ചീട്ടു കൊട്ടാരം തന്നെ. credibility നഷ്ടപെട്ട ഒരു നേതൃത്വമാണ് ഇന്ന് നമുക്കുള്ളത്. കണ്‍വെന്‍ഷനിലും ഇപ്പ്പോള്‍ ഇത്രയും വലിയ നേട്ടം ഉണ്ടായപ്പോഴും മന്ദബുദ്ധികളായി ജീവിക്കുന്ന നമ്മുടെ നെത്ര്വതം നമുക്ക് തികച്ചും അപമാനകരം തന്നെ എന്ന് സംശയമില്ല.



ഇപ്പോഴത്തെ സംഭവ വികാസങ്ങളെ എങ്ങിനെ മറ്റുള്ളവര്‍ കാണുന്നു?
  1. കോട്ടയം രൂപതയുടെ എഫ്ഫര്‍ക്കിയാല്‍അസ്സംബ്ലി ഈ തീരുമാനത്തെ സഹര്‍ഷം സ്വാഗതം ചെയ്തു.
  2. മുന്‍ കെ സി സി എന്‍ എ പ്രസിടടും ഇപ്പോഴത്തെ ഡി കെ സി സി പ്രസിടന്തുമായ സാക്ഷാല്‍ മൃഗ ടോകടരും ഇതിനെ പിന്തുണച്ചു.
  3. കെ സി സി പ്രസിടന്റ്റ് മുപ്രാനും പിന്തുണച്ചു 
  4. മാഫിയയുടെ പ്രത്യേക സ്പിരിച്വല്‍ ഡയരക്ടര്‍ വെട്ടുവേലി സ്വാഗതം ചെയ്തു തീരുമാനത്തെ.
  5. നന്ടികെട്ടവന്റെ കാര്യം പറയുകയേ വേണ്ട. ആദ്യം തിരിഞ്ഞു നിന്നവന്‍ ഇപ്പോള്‍ മറുകണ്ടം ചാടി പുതിയ തീരുമാനത്തിന്റെ വള്ളത്തില്‍.
  6. കെ സി എസ് ചിക്കാഗോ സമരം പിന്‍ വലിക്കണം എന്ന് ആവശ്യപ്പെടുന്നു.
  7. വിവിധ പള്ളി കമ്മറ്റികള്‍ പുതിയ തീരുമാനത്തെ സ്വാഗതം ചെയ്യുക മാത്രമല്ല മേത്രാഭിക്ഷേകത്ത്തിനു സാമ്പത്തിക സഹായം കൂടി ചെയ്യുവാന്‍ തീരുമാനിച്ചു. ചിക്കാഗോ പള്ളികളില്‍ നിന്നും മാത്രം $8000.
  8. മുന്‍ പ്രസിടന്റുമാര്‍ ഒന്നടങ്കം തീരുമാനത്തെ അനുകൂലിക്കുന്നു.
എന്നിട്ടും മാഫിയാ ഇതൊന്നും അറിഞ്ഞതേയില്ല. മൂഡസ്വര്‍ഗ്ഗത്തില്‍ കിടക്കുന്നവരെ നിങ്ങള്‍ക്ക് സ്തുതി.


ഇനി വേറൊരു കാര്യം. സമരത്തിന് പെര്‍മിറ്റ്‌ വാങ്ങിയത് സംരക്ഷണ സമിതി ചെയര്‍മാന്‍. അദ്ദേഹം സമരത്തില്‍ നിന്നും പിന്മാറി എന്ന് മാത്രമല്ല പെര്മിട്ടും ക്യാന്‍സല്‍ ചെയ്തു. ഇനി സമരം ചെയ്യ്വാനായി പെര്‍മിറ്റ്‌ മേടിക്കുവാന്‍ വേണ്ടി മരമാലി പോകുമോ? പോകുമ്പോള്‍ ID കൂടി കൊണ്ട് പോകണമേ. കാണുക മുന്‍ പ്രസിടന്തുമാര്‍ അയച്ച ഈമയില്‍.


Wednesday, September 24, 2014
Dear Mr. President
We the undersigned members of the Knanaya community who served KCCNA from time to time would like to share some of our thoughts about the recent developments on the ecclesiastical enhancement of Knanaya Region in North America.  It must be noted that we value the services of KCCNA to the community since its inception in the development stages of our community and have keen interest in the future of this association to continue to play a vital role in the future progress of Knanaya community at large and the North American Knanaya  community in particular.
These members who are past presidents of KCCNA, deliberated on the pastoral circular sent out to the Knanaya Catholic parishes in NA signed by His Eminence Mar. George Alancherry, His Grace, Mar Mathew Moolakatt and His Excellency Mar. Jacob Angadiath.  The circular which elaborates on the establishment of “Personal Parishes for the Knanaya Catholics in N.A” was thoroughly discussed in view of its relevance and appropriateness as to the age old traditions we as a community nurtured as part of our very own existence, with all the recent interventions made by various individuals, groups and Knanaya associations which made this possible.
As a result of our unbiased discussion and prayerful deliberation we have come to the following consensus which we would like to share with the current KCCNA EC for your review and appropriate action.
1.      We believe that the circular signed by the three heads of the church above, is indeed an acknowledgement and recognition of our community as a separate entity within the Catholic Church under the Syromalabar Rite.
2.      For the first time in the history of Knanaya Catholic diocese of Kottayam, a formal definition on the membership to Knanaya parishes in N.A has been officially recognized by the authorities concerned.
3.      We consider this recognition of “Knanaya catholic parishes in N.A exclusively for Knanaya catholic members” (which indeed is equal or better than what we have in Kottayam) as a major step and accomplishment in our journey towards ecclesiastical independence.
4.      We also recognize that, what has been established although a major mile stone is not our final objective.  We stand behind KCCNA in our quest to establish geographical and ecclesiastical jurisdiction of Kottayam arch eparchy to the whole world wherever Knanaya Catholics reside.
5.      We believe that the ultimate goal is achievable.  However such an accomplishment can only come with close collaborative efforts between our ecclesiastical leadership and KCCNA.  We pledge our full support to the only leader of our community the Major Archbishop of Kottayam in our journey towards the realization of a “Global knanaya Catholic Community”.
6.      The members strongly believe that at the current stage of negotiation with the Syromalabar hierarchy, KCCNA should reconsider its proposed hunger strike to commence on the 27th of September 2014.
7.       As a Catholic organization, it is imperative that KCCNA respects and gives heed to the recommendations made by its Patron, the Arch Bishop of Kottayam, Mar. Mathew Moolakatt, regarding church affairs and pursue a healthier, responsible and Christian ways to achieve our goals.
8.      We strongly recommend that the current leadership of KCCNA or its delegates enter in to constructive and unbiased dialogue with our archbishop to set aside differences and to re-establish a healthy relationship between church and association in N.A
Sincerely
1.      Baby Uralil
2.      Cyriac Vettuparapurath
3.      Johnny Puthenparambil
4.      Sunny Kottoor
5.      Joy Vachachira
6.      George Nellamattathil

90 comments:

  1. സമരത്തിന് പെര്‍മിറ്റ്‌ വാങ്ങിയത് സംരക്ഷണ സമിതി ചെയര്‍മാന്‍. അദ്ദേഹം സമരത്തില്‍ നിന്നും പിന്മാറി എന്ന് മാത്രമല്ല പെര്മിട്ടും ക്യാന്‍സല്‍ ചെയ്തു. ഇനി സമരം ചെയ്യ്വാനായി പെര്‍മിറ്റ്‌ മേടിക്കുവാന്‍ വേണ്ടി മരമാലി പോകുമോ? പോകുമ്പോള്‍ ID കൂടി കൊണ്ട് പോകണമേ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KANA Executive CommitteeSeptember 25, 2014 at 7:40 AM

      Dear Tomy, We would like to thank you for your sincere efforts to cancel the decision taken by our bishops, we should cancel this decision and go back and stick on the rescript. The bishops have no authority to divide a KANA's family, for the last two years KANA association was not active, now yesterday we had a meeting and we unanimously support KCCNA's 48 hour hunger strike. We hereby declare our whole hearted support to KCCNA Executives. You peoples are great and you have so much concern about your fellow KANA brothers. We will bring 3 kolams of our bishops so that Mr. Sabu can light them in from of the church.

      Delete
    2. Vattan Sabu sindhabad, Vattan Tomy sindhabad, Vattan Anto Sindhabad, KANA Sindhabad, KCCNA sindhabad, Vattan Karamali Sindhabad. Sthambhippikkum, Sthambhippikkum Chicago ngangal Sthambhippikkum.

      Delete
    3. Dominic Chakkonal The Greatest Kaalu Vari:

      Dear Knanaya friends in Georgia,


      Many called me to clarify my stand on the hunger strike initiated by KCCNA. It is true I supported Sabu Chemmalakuzhy from the beginning and still support him in his earnest desire to get our churches ecclesiastically independent and continue the same statesco of Kottayom which is our ultimate goal. Endogamy is the fundamental & the corner stone of our community’s existence. I am not compromising nor negotiating on this principle value. But it is something we need to practice by ourselves not given by someone.



      1. For the First time all three Bishops has come together and signed a document regarding the membership of our church. Though it is still short of what we expected still it is a major step forward for our independent ecclesiastical existence. Atlanta Action Council under the inspirational leadership of Sabu Chemmalakuzhy has achieved its initial objective of bringing our problems & issues to the notice of hierarchical church.

      2. I believe, only through meaningful dialogue with church leaders we can achieve our ultimate goal of being an ecclesiastically independent church. So we need not antagonize our church leaders but take them at our side, diplomatically but firmly achieve our goal together.

      3. It is true that only after calling for hunger strike and many protests, the Syro Hierarchy, is awakened and responded. Now they are shaken and aware that we Knanaites are not cows that eat grass, but capable of defending and protecting our identity & rights at any cost.

      4. KCCNA is supposed to be uniting the community and church. The decision of hunger strike was NOT in consultation with NC members. The present KCCNA Executive board should not be succumbed to the petty politics of few Maoist mentality people and take the rest of the community for a ride. Some of them use ENDOGAMY for their survival, hide their draw backs and to win the elections.

      5. KCCNA’s support to our Action Council initiatives is appreciated. Only because of their support and calling for the Hunger strike, lead to all these present developments. Now the hunger strike has already bearing fruit to certain extent, I am of the opinion that KCCNA and Church should have a meeting, with an aim to CALL OFF the proposed strike which will be a win-win situation for both.



      Thank you

      Dominic Chackonal

      Delete
    4. Eda Para Naari Dominikkae:

      You are the one who promoted Sabu. Now you are stabbing him at the last minute.

      Shame on you.

      Thank God we have Anto as the KCCNA General Secretary.

      Delete
    5. Chacko mundalathu, Jaimon Nanthikattu. അലക്സ്‌ കണിയാംപറമ്പില്‍,Tom Mathew Kizhakekattil , Anto Kandoth, Meyamma Peter Vettikattu,ചാക്കോ വല്ല്യാദംപള്ളി,സാബു ചെമ്മലക്കുഴി.,XAVIER VANDANKUZHIYIL, Josephine John,Chethalil,Luke Malika,Jose Thomas Vadasserikunnel ,John Akasala,Phils Mathew Mappilasseril, Peo philip ,Chethalil (N. P.) John,ജേക്കബ്‌ വലിയ കുളങ്ങര,Alex mattathil,Jimmi cherian ,ചാക്കോ വല്ല്യാദംപള്ളി ,John karamyalil ,Anniemathewpeedikayil,ജെയിംസ്‌ വട്ടപ്പറമ്പില്‍,James Mathew ,Tom Mathew , Meyamma Peter ,Raju malayil, Mathai Pallipurath ,Shibu Karukachalil,Mathew Placheril,തോമസ്‌ മലയിൽ, jose thottam , joy nellamattom ,Manoj Punnose Koikkal,Anil Chandrappilli,Mathachen Kuriackose,Jose Thomas Vadasserikunnel ,V.C.Vincent
      Dubai,Bainet Jose Alappattu,Anil Chandrappilli,Binoy Kuruttuparambil,Sabu Kuriakose,ടോമി തറക്കുന്നേല്‍,
      ലുക്കോസ് ചക്കാലപടവിൽ,ടോമി വാലച്ചിര,സജു വട്ടക്കുന്നു,Jose Edattukunnel ,James Kattappuram,Lukose Malika/,
      For now, I have compiled some names who are totally anti christ people who we got be careful of. If anyone of you happend to have any proposal for your childrens marriage with the children of any of these individuals, we got be careful. They are not raised in Gods graces. So note them down.

      Delete
    6. Eda Pottan Sabu, if some body come and sit sathyagraham in front of your house on your sons marriage how do you feel. If you got beaten up by the syro peoples or by the relatives of Fr. Joy Alappatt it will be shame for all the knanaya people, so please note that if you got beaten up it your sole responsibility.

      Delete
    7. Don't make them to sit , first you solve the proublem , first you give what they want and they wount sit .

      Delete
  2. കണ്‍വെന്‍ഷനിലും ഇപ്പ്പോള്‍ ഇത്രയും വലിയ നേട്ടം ഉണ്ടായപ്പോഴും മന്ദബുദ്ധികളായി ജീവിക്കുന്ന നമ്മുടെ നെത്ര്വതം നമുക്ക് തികച്ചും അപമാനകരം തന്നെ എന്ന് സംശയമില്ല.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chicago KCS officially withdraws from the Strike

      Delete
  3. Myakarapurath tomy has more balls under his leg than a normal knanaya .. He will do the hunger strike until death. No doubts.
    Ask him what authority given to him to declare the strike without consent of unit. general body
    He is trying to loot our association fund for his ego and self interest, not for community . We will not let you go and you have account for each association fund with authenticated voucher..

    ReplyDelete
  4. Jose Kurian DKCC General SecretarySeptember 24, 2014 at 10:50 PM

    4. Then the question is whether how the Synodal decision can withstand in the civil court. According to the religious freedom clause in most western countries including the US – A religious entity is free to define its rules. An individual have the freedom to practice his or her religion as long as he/she is abide by the rules of that religion. Based on this, the Synod and Diocese – both entities can define laws that governs their respective areas (synod on the rite and Diocese within its geography) – If St. Thomas Diocese of Chicago says – we have created Ethnic Parishes for Knanaites and Only Ethnic Knanites (those who are born to Knanaya Mother and Father) are members, then that is the law of the diocese and will withstand in any court of law in the US.
    5. We believe this is the best we can get from the Syro Malabar Hierarchy within the framework of the Rescript back in 1986. Anything more than this needs to come from Rome. We believe since Major Arch Bishop is a signatory to the most recent agreement, it may withstand the scrutiny of Oriental Congregation.
    Therefore:
    1. We believe the current decision will protect the ethnic identity of Knanaya Parishes because only those who are born as a Kna will be the member – this will withstand challenges within courts and have the protection of canon law (extension current laws for rites) and one could argue we almost got the identity as another rite different from rest of the Syro Malabar Catholics.
    2. If for some reason, Rome goes beyond the decision of the Major Arch Bishop and clarifies that the non-kna spouse and Children be included – then it will be a problem – that is the biggest risk.
    3. We can question the Morality of this decision – the reality is that the Ethnic identity of the community can only maintained this way and in this case, community and the church gives the option for the Knanite who engage in exogamous marriage to join the nearby Syro-Malabar parish and it is their choice if they want keep the family in 2 separate parishes.
    4. One way it is a victory for the community based on where we were in the US – however it is not a complete victory for the reasons outlined above – If it was a directive from Rome – we would have been more upbeat.
    We certainly understand there are risks to this new developments and we are not fully there, so we need to continue to apply the right pressure and engage in further negotiations. In addition, all Knanaites regardless where they are, should have the freedom to establish their parishes and continue their traditions unhindered.
    Sincerely
    DKCC executive Committee

    ReplyDelete
  5. Jose Kurian DKCC General SecretarySeptember 24, 2014 at 10:53 PM

    1. Dear Knanaya community members,
    Greetings from Diaspora Knanaya Catholic Congress (DKCC). DKCC executive committee met to discuss the recent developments including the planned protest in Chicago as well as what is said to be outcome of certain discussions in the recently concluded Syro Malabar Synod.
    On behalf of all the diaspora Knanaya Community, we would like to extend our congratulations to Mr. Sabu Chemmalakuzhy for his efforts and that of KCCNA which appears to have forced the above said discussions in the Synod, subsequent agreement between Major Arch Bishop, Arch Bishop of Kottayam and Bishop of St Thomas Syro Malabar diocese of Chicago and the most recent circular from the Bishop of St Thomas Syro Malabar Diocese of Chicago amending the previous directive issued on Dec 20th 2012.
    We believe that these developments are a great step in the right direction, given the previous position of the Syro Malabar Diocese of Chicago, that allowed non-Knanaites, membership in “Knanaya Ethnic Parishes”, through Marriage of a Knanaya Person. By this new directive it has become clear that membership in Ethnic Knanaya Parishes is limited to those who are born to Both Knanaya Parents. This decision establishes a clear identity, for our parishes distinct from that of Syro Malabar parishes, outside the jurisdiction of the Arch Diocese of Kottayam. Moreover, we believe that this decision is anchored on the provisions of Canon Law for different Sui Juris Churches thus taking the first step towards our ultimate goal.
    Canon 33 - A wife is at liberty to transfer to the Church of the husband at the celebration of or during the marriage; when the marriage has ended, she can freely return to the original Church sui iuris
    We want to share with you few facts for your understanding. Some of these are technical within the church rules. This will give all of you why we believe the recent development from the Synod and the circular issued by Bishop Jacob Angadiath is a positive step.
    1. Kottayam diocese was created for Southists (or Knanaites). The only way to become a Knanite is being born to Knanaya Father and Mother – That is the ethnic Identity.
    2. If a Man or Woman marry outside – They seek permission to leave the Knanaya diocese of Kottayam to join non-Knanaya diocese. Unlike the popular belief, the Kna diocese is not removing him or her. In the event of death or Divorce, if the Kna in an exogamous marriage (man or woman) remarry a Kna – they are part of the Kna diocese again – though any kids in the Exogamous marriage will remain part of the non-Kna parish as their “Proper Parish” (a canonical term for the parish where a catholic is domicile), even though they may receive all sacraments from a Kna parish except delegation (kuri) for marriage which needs to collected from “proper Parish”.
    3. The question is whether Canon law allows for a husband and wife to be in separate parishes (as the recent decisions of the Synod) – It is allowed when persons of 2 separate rites (for example Latin and Syro) get married – in such cases, both have the option to remain part of their respective rites in their respective domicile parishes without changing rites. Again the Kna who enter into exogamous marriage always have the freedom to “seek Permission” – if he does not – he can remain but not his spouse and Children because “Knanaya Parish is an Ethnic Parish”. It is the Choice and decision of the Knanaya Spouse to separate the family in 2 parishes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jose Kurian DKCC General SecretarySeptember 24, 2014 at 10:54 PM

      4. Then the question is whether how the Synodal decision can withstand in the civil court. According to the religious freedom clause in most western countries including the US – A religious entity is free to define its rules. An individual have the freedom to practice his or her religion as long as he/she is abide by the rules of that religion. Based on this, the Synod and Diocese – both entities can define laws that governs their respective areas (synod on the rite and Diocese within its geography) – If St. Thomas Diocese of Chicago says – we have created Ethnic Parishes for Knanaites and Only Ethnic Knanites (those who are born to Knanaya Mother and Father) are members, then that is the law of the diocese and will withstand in any court of law in the US.
      5. We believe this is the best we can get from the Syro Malabar Hierarchy within the framework of the Rescript back in 1986. Anything more than this needs to come from Rome. We believe since Major Arch Bishop is a signatory to the most recent agreement, it may withstand the scrutiny of Oriental Congregation.
      Therefore:
      1. We believe the current decision will protect the ethnic identity of Knanaya Parishes because only those who are born as a Kna will be the member – this will withstand challenges within courts and have the protection of canon law (extension current laws for rites) and one could argue we almost got the identity as another rite different from rest of the Syro Malabar Catholics.
      2. If for some reason, Rome goes beyond the decision of the Major Arch Bishop and clarifies that the non-kna spouse and Children be included – then it will be a problem – that is the biggest risk.
      3. We can question the Morality of this decision – the reality is that the Ethnic identity of the community can only maintained this way and in this case, community and the church gives the option for the Knanite who engage in exogamous marriage to join the nearby Syro-Malabar parish and it is their choice if they want keep the family in 2 separate parishes.
      4. One way it is a victory for the community based on where we were in the US – however it is not a complete victory for the reasons outlined above – If it was a directive from Rome – we would have been more upbeat.
      We certainly understand there are risks to this new developments and we are not fully there, so we need to continue to apply the right pressure and engage in further negotiations. In addition, all Knanaites regardless where they are, should have the freedom to establish their parishes and continue their traditions unhindered.
      Sincerely
      DKCC executive Committee

      Delete
    2. No matter what, the 1986 Rescript from Rome supersedes any other letter or declarations by Kottayam or Chicago Bishops. Don't be a fool , use your brain not your ass

      Delete
    3. This document is in gross violation of the canon law,

      Canon 33 - A wife is at liberty to transfer to the Church of the husband at the celebration of or during the marriage; when the marriage has ended, she can freely return to the original Church sui iuris.

      let me explain how this document is going to work from now on,
      since this document has no specific location specified, any knanaya catholic man marries a non knanaya catholic anywhere including Kottayam,can remain at his parish. But cannon 33 clearly states his wife can join his parish.

      That was the reason why Kna man was asked to join the non kna parish before marriage.
      This document is an interim adjustment to cool down the situations and conduct a peaceful "Metrabhishekam".
      1986 recript is in place;2012 Angadiath circular is also in place,None of the new documents invalids either of those earlier documents. Allenchery is playing dirty politics with Knanaya people.
      I feel sorry for all the so called intellectuals of kna are falling for this cheap politics.

      Delete
    4. Mr. Jose Kurian,
      It is a good thing finally DKCC official opened their mouth.
      Unfortunately you are right in the wrong way

      For so many years Bishops told public that they cannot change anything.
      With single man protest they now can change something.
      We want 100% endogamous churches outside kottayam.
      If they can make little changes today and we accept it, tomorrow they will reverse it with other additions and we are forced to accept it .
      Reading between your lines we can see the loop holes.

      "According to the religious freedom clause in most western countries including the US – A religious entity is free to define its rules. An individual have the freedom to practice his or her religion as long as he/she is abide by the rules of that religion"

      Let them make it 100% so all our problems are solved and no one can challenge it.

      "If for some reason, Rome goes beyond the decision of the Major Arch Bishop and clarifies that the non-kna spouse and Children be included – then it will be a problem – that is the biggest risk. "

      Why do we think about Rome interventions? These bishops will change it very soon and we will be at looser end ONLY

      Canon 33 - A wife is at liberty to transfer to the Church of the husband at the celebration of or during the marriage; when the marriage has ended, she can freely return to the original Church sui iuris

      For the sake of marriage if we accept a Non Knanaya Girl/ Boy to our church and if they are not willing to return to their original church what we can do. We cannot expel any one without clear reason.

      In short, what is signed by the Bishops is just a trap to us.
      Please do not fall in this.
      Knanaya people has motivated to fight for their existence, if DKCC cannot help us at least DO NOT STAB US FROM THE BACK.
      We know your team’s spirit and real color, so no one accept DKCC.

      Stay home enjoy your Kubbos and sadia chicken.

      Delete
    5. The Supreme Court of India in N. E. Horo v. Smt. Jahan Ara Jaipal Singh (A. I. R. 1972) ruled that even if a female is not a member of a tribe by virtue of birth, she having been married to a tribal after observance of the formalities would belong to the community to her husband belongs. Based on the principle established by the Supreme Court and many other important findings after thoroughly analyzing Knanaya practices , the Munsiff Court of Kottayam ruled and the Appeal Court agreed that a non-Knanaya woman married to a Knanaya man belongs to Knanaya community and their children also belong to the Knanaya community. That means Kna practice is already ruled illegal in Kerala and Kottayam diocese is acting lawlessly.

      A simple solution is let the non-endogamous Knanaya families have freedom to join Kna or non-Kna parishes in Syro Malabar. This is the only sustainable formula. I am sure Oriental Congregation understands it. Then Sabu will get a chance to do hunger strike in Rome as long as he can take it.

      Delete
    6. Knanaya Jacobites are living in Kerala with same practice of endogommy.
      If this leas & state rules are not applicable for them don't try to scare only Knanaya catholics.

      Delete
    7. The supreme court ruling is applicable to everybody in India, including Kna Jacobites, if a member challenges your rule. If nobody has no problem, everything is okay. In Catholicism, somebody challenged the rule and got a favorable ruling from the court. The pace of these challenges is going to grow when Knas become aware of their right.

      Delete
  6. അമേരിക്കയിലും, മറ്റു വിദേശരാജ്യങ്ങളിലും താമസിക്കുന്ന ക്നാനായ സഹോദരങ്ങള്‍ക്ക് സ്നേഹപൂര്‍വ്വം എഴുതുന്നത്.

    നിങ്ങളില്‍ പലര്‍ക്കും അമേരിക്കയില്‍ ഉണ്ടായിക്കൊണ്ടിരിക്കുന്ന സംഭവവികാസങ്ങള്‍ അറിയാമല്ലോ. എന്നിരിന്നാലും, വളരെ ചുരുക്കി ഇപ്പോഴത്തെ അവസ്ഥ ഇവിടെ കുറിക്കട്ടെ.

    ക്നാനായ സമുദായത്തില്‍ നിലവിലുള്ള നിയമം അനുസരിച്ച്, ഒരു ക്നാനയക്കാരന്‍ (അല്ലെങ്കില്‍ ക്നാനയക്കാരി) എന്നതിന്റെ നിര്‍വചനം, “ക്നാനായ മാതാപിതാക്കള്‍ക്ക് ജനിച്ചു, വിവാഹം കഴിചയാളാണെങ്കില്‍, ഇണയും ക്നാനായ സമുദായാംഗം ആയ ഒരാള്‍” എന്നതാണ്. ഇത് ക്നാനായ കത്തോലിക്ക സമുദായത്തിലും, ക്നാനായ യാക്കൊബായ സമുദായത്തിലും ഒരു പോലെയാണ്.

    ക്നാനായ യാക്കോബായ സമുദായത്തിന്, സ്വന്തമായി നിയമാവലി ഉണ്ടാക്കാനുള്ള സ്വാതന്ത്ര്യം ഉണ്ട്. പകേഷേ, ക്നാനായ കത്തോലിക്കര്‍ക്ക്, റോമിലെ പരിശുദ്ധ പിതാവിന്റെ കീഴിലായതിനാല്‍, ആ സ്വാതന്ത്ര്യം ഇല്ല.

    ഇതിന്റെ ഫലമായി, 1986-ല്‍ വത്തിക്കാനില്‍ നിന്നും ഉണ്ടായ കല്‍പ്പന അനുസരിച്ച്, ക്നാനായ സമുദായത്തിന് വെളിയില്‍ നിന്നും ഇണയെ വിവാഹം കഴിക്കുന്നവരെ അവരുടെ ഇടവകയില്‍ നിന്നും പുറത്താക്കുന്ന രീതി, അമേരിക്കയില്‍ നടപ്പാക്കാന്‍ സാധ്യമല്ല. അത്തരക്കാര്‍ പുറത്താക്കപ്പെടുകയല്ല, അവര്‍ സ്വമേധയാ ഇടവകയില്‍ നിന്നും പിരിഞ്ഞു പോവുകയാണ് (PLEK = Permitted to Leave Eparchy of Kottayam), തുടങ്ങിയ ന്യായങ്ങള്‍ ഒന്നും വത്തിക്കാന്റെ മുന്നില്‍ വിലപോയില്ല. ഈ കല്‍പ്പന(Rescript)യ്ക്കെതിരെ പല അപ്പീല്‍ നമ്മള്‍ നല്‍കിയെങ്കിലും, ഇതിനെക്കുറിച്ച്‌ ഒരു പുനപരിശോധന ഇല്ല എന്ന നിലപാടിലായിരിന്നു അധികൃതര്‍.

    ഇക്കാര്യം, അല്മെനിയോടു തുറന്നു പറയാതെ കോട്ടയം രൂപതാധികൃതര്‍ വര്‍ഷങ്ങളായി, ഒളിച്ചു കളിച്ചു. ഇനിയും അത് തുടരാന്‍ ആവില്ല എന്ന സ്ഥിതി ഇപ്പോള്‍ സംജാതമായിരിക്കുകയാണ്. പുറത്തു നിന്ന് കല്യാണം കഴിച്ചവരെ കൂടി ക്നാനായ പള്ളികളില്‍ അംഗങ്ങളുടെ ലിസ്റ്റില്‍ ഉള്‍പെടുത്തിയിട്ടുണ്ട് എന്നതിന് തെളിവ് ഹാജരാക്കണം എന്ന് പറഞ്ഞു അങ്ങാടിയത്ത് പിതാവിന് കത്ത് വത്തിക്കാന്റെ പ്രതിനിധി നല്‍കിയ വിവരം, രഹസ്യമായി സൂക്ഷിക്കാന്‍ നമ്മുടെ വൈദികര്‍ കിണഞ്ഞു പരിശ്രമിക്കുന്നുണ്ടെങ്കിലും, ഒരുമാതിരിപെട്ടവര്‍ക്കെല്ലാം ഈ വിവരം ലഭിച്ചു കഴിഞ്ഞു.

    ഇതിന്റെ പ്രത്യാഘാതം - ക്നാനായ കത്തോലിക്കരെ സംബന്ധിച്ചിടത്തോളം – “ക്നാനയത്തിന്റെ അന്ത്യം” ആണ്. അങ്ങിനെ അല്ലെന്നു സ്ഥാപിക്കാന്‍ അമേരിക്കയിലെ VG പല കള്ളത്തരങ്ങളും പറയും. പക്ഷെ സത്യം ഇത് തന്നെയാണ്.

    ഒരു ഉദാഹരണം പരിശോധിക്കാം. അമേരിക്കയിലുള്ള നിങ്ങളില്‍ ഒരാളുടെ മകന്‍, ഒരു വടക്കുംഭാഗക്കാരിയെ വിവാഹം ചെയ്തു ക്നാനായ ഇടവകയില്‍ തുടരുന്നു. കുറെ വര്‍ഷങ്ങള്‍ക്കു ശേഷം ആ മകനും കുടുംബവും കേരളത്തില്‍ മടങ്ങി നിങ്ങളുടെ ഗ്രാമത്തില്‍ താമസമാക്കുന്നു. അവിടത്തെ പള്ളിയിലെ വികാരിയച്ചന്‍ എന്ത് അടിസ്ഥാനത്തില്‍, അവരോട് അവര്‍ ക്നാനയ്ക്കാര്‍ അല്ല എന്ന് പറയും? പറഞ്ഞാല്‍ തന്നെ, അവര്‍ നിയമനടപടിയ്ക്ക് മുതിര്‍ന്നാല്‍ എന്തായിരി ഫലം?

    സഹോദരന്മാരെ, നൂറു വര്ഷം മുമ്പ് നമുക്ക് മാക്കീല്‍ പിതാവ് നേടിതന്ന രൂപത ഇല്ലാതാകുന്നതിന്റെ ആരംഭമാണ് ഇത്. നൂറ്റാണ്ടുകളോളം നമ്മള്‍ അച്ചന്റെയും, മെത്രാന്റെയും ഒത്താശയില്ലാതെ നമ്മുടെ തനിമ കാത്തു രക്ഷിച്ചു. ഇന്ന് അവരുടെ പിടിപ്പുകേടും, കെടുകാര്യസ്ഥതയും കൊണ്ട്, നമ്മളുടെ “ക്നാനയത്തം” ഇല്ലാതാവുകയാണ്.

    രക്ഷപെടാന്‍ ഒരൊറ്റ മാര്‍ഗമേയുള്ളൂ – 1653-ല്‍ കൂനന്‍ കുരിശു സത്യത്തെ തുടര്‍ന്ന് നമ്മളില്‍ നിന്നും പിരിഞ്ഞു പോയ, നമ്മുടെ തന്നെ സഹോദരരായ ക്നാനായ യാക്കോബായക്കാരുടെ കൂടെ ചേരുക. നമ്മുടെ മെത്രാന്മാര്‍ക്കും, വൈദികര്‍ക്കും ഇത് സ്വീകാര്യമാവില്ല; അതിനു അവര്‍ക്ക് അവരുടെതായ കാരണവും ഉണ്ട്.

    നമ്മുടെ ക്നാനായ തനിമ നിലനിര്‍ത്തണമെന്ന് ആഗ്രഹിക്കുന്ന ഓരോ ക്നാനയക്കാരനും, ഇപ്പോള്‍, ഉടനെ തന്നെ ഒരു തീരുമാനം എടുക്കേണ്ടിയിരിക്കുന്നു – അങ്ങാടിയത്തിന്റെ കീഴില്‍ പെട്ട് നമ്മുടെ തനിമ ഇല്ലാതക്കണമോ, അതോ ചിങ്ങവനത്തോട് ചേര്‍ന്ന്, നമ്മുടെ തനിമ സംരക്ഷിക്കണമോ എന്നതാണ് ആ തീരുമാനം.

    ഇക്കാര്യത്തില്‍, Chicago Kna, American Kna, Sneha Sandesham, ഇവരില്‍ ആരെങ്കിലും ഒരു പോളിംഗ് നടത്തി സാധാരണക്കാരുടെ അഭിപ്രായം ആരായണം എന്ന് അഭ്യര്തിക്കുന്നു. അതിരൂപതാതികൃതര്‍ക്ക് അല്മെനിയുടെ അഭിപ്രായം ആരായുന്ന കീഴ്വഴക്കം ഇല്ലാത്തതുകൊണ്ടാണ് ഇങ്ങനെ പറഞ്ഞത്.

    ഒരു സമുദായസ്നേഹി

    ReplyDelete
    Replies
    1. Edo Samudhaya snehi,
      1986 rescript was given to Chicago arch diocese for chicago mission under the arch diocese. When Syro Malabar was errected Angadiath used same rescript to establish knanaya missions all over America.He could have ignored the rescript, because it was given to Chicago Arch diocese and not Syro Malabar.
      But now the same Angadiath under pressure from Alancherry and Moolakadan estabished a new membership criteria and cleared through latest circular. It Supersedes all his previous circulars. Good thing knanaya parishes never issued membership before, so no need to revoke anyones membership, which would have been more challengeable.
      And it is very clear these membership criteria only for USA churches and not kottayam. If you go to kottayam and claim you were members of USA knanaya church so you need membership in kottayam knanaya church, they will say USA and different and are different laws. Muslims in Arab nation can marry 14 year old, but in USA he will be arrested for child abuse, even though they are same muslim and follows same Quaran. Anyone can go for legal action.
      You are inviting us to Jacobite. Which group we should join.Each bishop has his own group and they are fighting leagally and physically each other and do you want us to join that fight. Take our mafia with you who dont agree our current establishment. This will solve our problem too.
      But I am sure they wont come, because they know Jacobite has bigger maffia of Bishops and priests than them.

      Delete
    2. Please correct the second para, Because of pressure from Mr.Chemmalakuzhy they are forced to take a decision.

      Delete
    3. We should go with Knanaya Jacobits, we should keep our traditions. My wife is from Knanaya Jacobit and I am having lot of pressure to go to Knanaya Jacobite

      Delete
    4. This letter nothing Moolakadan's formula in writtening ! Don't thing u got everything ! You didn't get nothing . Instead it's going to give mership to Kna who marry from out side to establish non endogoums Sankara church . Don't be a fool with this circular custom made for discourageing people from hunger strike ! Use your brain not your ass

      Delete
    5. Yes it is Moolakattu formula in writting. We accpted it. Those who dont accept go to jacobite. They are calling you.

      Delete
    6. Dominic Chakkonal The Greatest Kaalu Vari:

      Dear Knanaya friends in Georgia,


      Many called me to clarify my stand on the hunger strike initiated by KCCNA. It is true I supported Sabu Chemmalakuzhy from the beginning and still support him in his earnest desire to get our churches ecclesiastically independent and continue the same statesco of Kottayom which is our ultimate goal. Endogamy is the fundamental & the corner stone of our community’s existence. I am not compromising nor negotiating on this principle value. But it is something we need to practice by ourselves not given by someone.



      1. For the First time all three Bishops has come together and signed a document regarding the membership of our church. Though it is still short of what we expected still it is a major step forward for our independent ecclesiastical existence. Atlanta Action Council under the inspirational leadership of Sabu Chemmalakuzhy has achieved its initial objective of bringing our problems & issues to the notice of hierarchical church.

      2. I believe, only through meaningful dialogue with church leaders we can achieve our ultimate goal of being an ecclesiastically independent church. So we need not antagonize our church leaders but take them at our side, diplomatically but firmly achieve our goal together.

      3. It is true that only after calling for hunger strike and many protests, the Syro Hierarchy, is awakened and responded. Now they are shaken and aware that we Knanaites are not cows that eat grass, but capable of defending and protecting our identity & rights at any cost.

      4. KCCNA is supposed to be uniting the community and church. The decision of hunger strike was NOT in consultation with NC members. The present KCCNA Executive board should not be succumbed to the petty politics of few Maoist mentality people and take the rest of the community for a ride. Some of them use ENDOGAMY for their survival, hide their draw backs and to win the elections.

      5. KCCNA’s support to our Action Council initiatives is appreciated. Only because of their support and calling for the Hunger strike, lead to all these present developments. Now the hunger strike has already bearing fruit to certain extent, I am of the opinion that KCCNA and Church should have a meeting, with an aim to CALL OFF the proposed strike which will be a win-win situation for both.



      Thank you

      Dominic Chackonal

      Delete
    7. Knanaya Jacobite is the only practical Solution...

      Delete
    8. Pakuthi Achan Dominic:

      Any way you ate lot of food from Seminary.

      Since you ate food from seminary , you will act like a Semi- Nari.

      Right now you act like a full Nari. I wasted my vote for you in the last election.

      Oru National Council Meember.

      Delete
    9. Dominic lost the KCCNA election and tommy won as president . He is taking revenge !

      Delete

  7. Canon 9 of the Code of Oriental Canon Law on Marriage states that the wife who belongs to another rite is at liberty to join the rite, diocese or parish of her husband at the time of marriage or during its duration. Canon 24 of the Code of Canon Law says that a custom contrary to Divine Law is null and void. The teachings of Bible are Divine Law. Since the Church is founded on the basis of teachings of Christ with a view to propagate the Gospel, it is out of question for a custom to have the force of law under the Canon Law or Divine Law. 

    So, Knanaya practice of exclusion is illegal under Canon Law. Importing this practice of exclusion for racial purity to this country 

    ReplyDelete
  8. സീറൊ മലബാർ പള്ളിക്ക്‌ മുൻപിൽ ക്നാനായക്കാർ നടത്തുന്ന സത്യാഗ്രഹം ഒരു ക്നാനായ പാരമ്പര്യ ധ്വംസനമാണ്‌. ദൈവവിളി കിട്ടിയ ഒരു പുരോഹിതൻ ബിഷപ്പാകുന്ന പുണ്യദിനം. ആ സന്ദർഭത്തിൽ ചെളി വാരി എറിയാനുള്ള വ്യഗ്രതയും പ്രവർത്തനവും കമ്മ്യൂണൽ ഭീകരപ്രവർത്തനമാണ്‌.

    നൂറ്റാണ്ടുകളായി കേരളത്തിൽ ജീവിച്ചിരുന്ന ക്നാനായ പൂർവീകര്ർ ഒരിക്കലും പള്ളിക്കെതിരെ സമരപരിപാടികൾ അസൂത്രണം ചെയ്ത പാരമ്പര്യമില്ല. പകരം അനുസരണയുള്ള ഭക്തരായി, ക്ഷോഭമടക്കി, പുരോഹിതന്മാരോടൊത്തുനിന്ന്‌ ദൈവാനുഗ്രഹം വങ്ങിച്ചിട്ടേയുള്ളു. അങ്ങനെ മക്കീൽ മെത്രാനിൽകൂടി ലഭിച്ച ക്നാനായക്കാരുടെ ഒരു രൂപതയായി തീന്നു കോട്ടയം. ആ രൂപതയിൽ പള്ളികളോടൊട്ടിച്ചേർന്നുനിന്ന്‌ നമ്മുടെ പൂർവീകര്ർ പ്രാർഥിച്ചു ജീവിച്ചു.

    ദാരിദ്ര്യത്തിൽനിന്നും കര കയറാൻ ലഭിച്ച അവസരമായിരുന്നു അമേരിക്കൻ കുടിയേറ്റം. കൈനിറയെ ധനം എത്തിയതോടെ അഹംഭാവവും ഇഛാശക്തിയും ഉണ്ടായി. ക്നാനായ സമുദായത്തിന്റെ ഒന്നാം നിരയിൽ എത്തുവാൻ കിട മൽസരമായി. പൂർവീകരിൽനിന്നും ലഭിച്ച മതേതരത്വവും സഹിഷ്ണുതയും കാറ്റിൽ പരത്തി. മറ്റുളവരെ അടച്ചാക്ഷേപിക്കുന്നതിൽ ഊർജം കൊണ്ടു. പുരോഹിതർക്കും പള്ളികൾക്കുമെതിരായി നിന്ന്‌ അസ്ത്രങ്ങൾ അഴിച്ചു വിട്ടു. പാരമ്പര്യത്തിന്റേയും ക്രിസ്തുവിന്റേയും ബൈബിളിന്റേയും പേര്‌ പറഞ്ഞ്‌ സമുദായ മദ്ധ്യത്തിൽ ഇക്കൂട്ടർ പുണ്യവാളൻ ഒരുവശത്ത്‌ ചമഞ്ഞപ്പോൾ, മറുവശത്ത്‌ അമേരിക്കൻ പൗരത്വം സ്വീകരിച്ച്‌ സ്വന്തം സംസ്കാരത്തേയും രാജ്യത്തേയും തള്ളിപ്പറഞ്ഞു. സമുദായത്തിൽ വമ്പനാകാൻ ശ്രമിക്കുന്നവര്ർതന്നെ അമേരിക്കൻ പൗരത്വവും കൊടിയുമേന്തി അഴിമതിയും പൊല്ലാപ്പും നിറഞ്ഞ മറ്റൊരു കൃതൃമ ജീവിതം മറുവശത്ത്‌ കൊണ്ടാടീ നിയമകുരുക്കിൽ അകപ്പെട്ട എത്രയോ കഥകൾ നാം കേട്ടു കഴിഞ്ഞു.

    ഇങ്ങനെ ഇരട്ട മുഖവും തോലുമണിഞ്ഞ്‌ ജീവിക്കുന്ന ഭൂരിപക്ഷം പേർക്കും ക്നാനായ എന്ന വികാരം ഒരു ലഹരി മാത്രമാണ്‌. അതിലുപരി ഒരു ആഘോഷവും. അതിനുമപ്പുറം അതിന്റെ പിന്നിലുള്ള മൂല്യമോ, യാതനയോ, മാനുഷീകതയോ, സഹിഷ്ണുതയോ അവർക്ക്‌ പ്രശ്നമാകുന്നില്ല. ആരോ അടിച്ചേല്പ്പിച്ച സമുദായ ചിന്ത തലയിൽ കയറി പൈശചിക നൃത്തമാടുമ്പോൾ, പൂർവീകര്ർ അനുഗ്രഹിച്ചു നൽകിയ പക്വതയും സഹിഷ്ണുതയും മതേതരത്വവും അപ്രത്യക്ഷമാകുന്നു. ഇപ്രകാരമുള്ള ഒരു സമുദായത്തിന്റെ ഭാവി തുലാസിലാണ്‌.

    മറ്റുള്ളവരെ ഭീഷണിപ്പെടുത്തിയും ബലം പ്രയോഗിച്ചും പീഡിപ്പിച്ചും ഈ ഡി ഏൻ എ യുഗത്തിൽ കര്യങ്ങൾ സാധിക്കുകയില്ലെന്നുള്ള തിരിച്ചറിവ്‌ ഉണ്ടാകേണ്ടതാണ്‌. കത്തോലിക്ക സഭയിൽ പുരോഹിതന്മാരെ വെറുപ്പിച്ച്‌ ഒരു കാര്യവും സാധിക്കുകയില്ലെന്ന്‌ ചരിത്രം പഠിപ്പിക്കുന്നു.

    അധികാരവും ശക്തിയും നില നിർത്താൻ വ്യക്തി പ്രകടമാക്കുന്ന അത്യാഗ്രഹത്തിൽ, കേരളത്തിലായാലും അമേരിക്കയിലായാലും കട പുഴകി വീഴുന്നത്‌ രാജ്യത്തേയും മനുഷ്വത്വത്തേയും ദൈവത്തേയും സ്നേഹിക്കുന്ന ചെറിയ ശതമാനം ആളുകളുടെ സ്വപ്നങ്ങളാണ്‌.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dominic Chakkonal The Greatest Kaalu Vari:

      Dear Knanaya friends in Georgia,


      Many called me to clarify my stand on the hunger strike initiated by KCCNA. It is true I supported Sabu Chemmalakuzhy from the beginning and still support him in his earnest desire to get our churches ecclesiastically independent and continue the same statesco of Kottayom which is our ultimate goal. Endogamy is the fundamental & the corner stone of our community’s existence. I am not compromising nor negotiating on this principle value. But it is something we need to practice by ourselves not given by someone.



      1. For the First time all three Bishops has come together and signed a document regarding the membership of our church. Though it is still short of what we expected still it is a major step forward for our independent ecclesiastical existence. Atlanta Action Council under the inspirational leadership of Sabu Chemmalakuzhy has achieved its initial objective of bringing our problems & issues to the notice of hierarchical church.

      2. I believe, only through meaningful dialogue with church leaders we can achieve our ultimate goal of being an ecclesiastically independent church. So we need not antagonize our church leaders but take them at our side, diplomatically but firmly achieve our goal together.

      3. It is true that only after calling for hunger strike and many protests, the Syro Hierarchy, is awakened and responded. Now they are shaken and aware that we Knanaites are not cows that eat grass, but capable of defending and protecting our identity & rights at any cost.

      4. KCCNA is supposed to be uniting the community and church. The decision of hunger strike was NOT in consultation with NC members. The present KCCNA Executive board should not be succumbed to the petty politics of few Maoist mentality people and take the rest of the community for a ride. Some of them use ENDOGAMY for their survival, hide their draw backs and to win the elections.

      5. KCCNA’s support to our Action Council initiatives is appreciated. Only because of their support and calling for the Hunger strike, lead to all these present developments. Now the hunger strike has already bearing fruit to certain extent, I am of the opinion that KCCNA and Church should have a meeting, with an aim to CALL OFF the proposed strike which will be a win-win situation for both.



      Thank you

      Dominic Chackonal

      Delete
    2. Nalaittu madki kothilottu vacho k tto

      Delete
    3. If we don't do the strike, they will do more harm. so please stick with the plans and go for it.That is the only solution. Who are Angadiath and Alanchery to define Knanaya.

      Delete
  9. Sabu chemmalakuzhy is a muzhu pottan , pampara viddhi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dominic Chakkonal The Greatest Kaalu Vari:

      Dear Knanaya friends in Georgia,


      Many called me to clarify my stand on the hunger strike initiated by KCCNA. It is true I supported Sabu Chemmalakuzhy from the beginning and still support him in his earnest desire to get our churches ecclesiastically independent and continue the same statesco of Kottayom which is our ultimate goal. Endogamy is the fundamental & the corner stone of our community’s existence. I am not compromising nor negotiating on this principle value. But it is something we need to practice by ourselves not given by someone.



      1. For the First time all three Bishops has come together and signed a document regarding the membership of our church. Though it is still short of what we expected still it is a major step forward for our independent ecclesiastical existence. Atlanta Action Council under the inspirational leadership of Sabu Chemmalakuzhy has achieved its initial objective of bringing our problems & issues to the notice of hierarchical church.

      2. I believe, only through meaningful dialogue with church leaders we can achieve our ultimate goal of being an ecclesiastically independent church. So we need not antagonize our church leaders but take them at our side, diplomatically but firmly achieve our goal together.

      3. It is true that only after calling for hunger strike and many protests, the Syro Hierarchy, is awakened and responded. Now they are shaken and aware that we Knanaites are not cows that eat grass, but capable of defending and protecting our identity & rights at any cost.

      4. KCCNA is supposed to be uniting the community and church. The decision of hunger strike was NOT in consultation with NC members. The present KCCNA Executive board should not be succumbed to the petty politics of few Maoist mentality people and take the rest of the community for a ride. Some of them use ENDOGAMY for their survival, hide their draw backs and to win the elections.

      5. KCCNA’s support to our Action Council initiatives is appreciated. Only because of their support and calling for the Hunger strike, lead to all these present developments. Now the hunger strike has already bearing fruit to certain extent, I am of the opinion that KCCNA and Church should have a meeting, with an aim to CALL OFF the proposed strike which will be a win-win situation for both.



      Thank you

      Dominic Chackonal

      Delete
    2. Endogamy is a human rights violation, you viddi.

      Delete
  10. Most nations accord equal status to an adopted child to that of a biological child. So does the catholic church which consider an adopted child as a member of his or her adopted parents parish. But not the Knanaya Catholic parishes or their community organizations if the adopted child's identity is unknown or belongs to a different race. How can the catholic church and the modern society remain silent over such a cruel practice. As in the case of choosing a life partner, adopting a child is the most fundamental right and sole preference of a person or a couple

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knanaya is not the only catholic church. Go to Syro malabar or latin where they happily accept adopted kids.
      You know knanaya is an identity by blood not by adoption

      Delete
  11. The Vatican, Syro Malabar Synod, chcago Archdiocese, Diocese of Sanjose and most recently by Houston Archdiocese have all diapproved the practice of expelling
    a faithful from the parish based on his or her marital choice. It is unchritian, inhuman and not in tune with the concept of the modern society. fight against such barbaric practices should come from within. so i salute the valiant fight waged by the members of KANA for the last several decades against this injustice. Now it is the responsibility of right thinking people to join and support them in this crusade

    ReplyDelete
  12. It sounds like these people are braind dead or brain washed. Read more, learn more and be enlighted. Catholic Church is bigger than just your tradition. They have a doctrine that needs to be followed. The tradition that you talk about here are not Catholic. It is not even Christian.

    ReplyDelete
  13. Samrakshana Samithi got what they wanted. A clear written circular from Mar Angadiath regarding the church membership. Samrakshana samithi was formed by church execs and the people who built the churches. so they were sincere, and won their goals. They might have used sabu to achieve their goal, but credit goes to them and Moolakadan who kept his promise.
    The action council is just politicians and so their actions will be for their interest only. They were never sincere supporters of church. So it don't matter what they do.
    Kccna current leadership lost their credibility in last convention itself. Few individuals without the concern of theirexecutive meeting or local Assoc, doing something to cover their failure. But this will fail again as it has no support from mainstream knanayites. They also hired sabu to do their work.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No matter what, the 1986 Rescript from Rome supersedes any other letter or declarations by Kottayam or Chicago Bishops.

      Delete
    2. No matter what, the 1986 Rescript from Rome supersedes any other letter or declarations by Kottayam or Chicago Bishops.

      Delete
    3. Yes, if we have a mission under Chicago Arch diocese (Latin). But its been closed and this is a new parish under new diocese. Go and claim rescript to Latin Arch diocese ro start a mission under them to benefit the rescript.

      Delete
    4. Please read the letter from Rome written on July 11, 2007.
      Visit www.kanachicago.com

      Delete
  14. ഒരു ഉദാഹരണം പരിശോധിക്കാം. അമേരിക്കയിലുള്ള നിങ്ങളില്‍ ഒരാളുടെ മകന്‍, ഒരു വടക്കുംഭാഗക്കാരിയെ വിവാഹം ചെയ്തു ക്നാനായ ഇടവകയില്‍ തുടരുന്നു. കുറെ വര്‍ഷങ്ങള്‍ക്കു ശേഷം ആ മകനും കുടുംബവും കേരളത്തില്‍ മടങ്ങി നിങ്ങളുടെ ഗ്രാമത്തില്‍ താമസമാക്കുന്നു. അവിടത്തെ പള്ളിയിലെ വികാരിയച്ചന്‍ എന്ത് അടിസ്ഥാനത്തില്‍, അവരോട് അവര്‍ ക്നാനയ്ക്കാര്‍ അല്ല എന്ന് പറയും? പറഞ്ഞാല്‍ തന്നെ, അവര്‍ നിയമനടപടിയ്ക്ക് മുതിര്‍ന്നാല്‍ എന്തായിരി ഫലം?

    Here is the answer to your question-In U.S. above couple will be a member of Non knanaya syromalabar church. When they move to kerala suppose to kaduthuruthi they will not be a member of kaduthurthi kanaya pally but they can join the syro malabar church a block away which is belongs to Pala diocese.

    Or if they move to Kannur (Malabr) they can join any churches under Thamarassery diocese but sorry we do not take them at Sripuram-knanaya Edavaka.

    It is so sad I have to explain to these kind of questions to our kccna uncles. I am only in 8th grade and attending Atlanta public school.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No matter what, the 1986 Rescript from Rome supersedes any other letter or declarations by Kottayam or Chicago Bishops.

      Delete
    2. Mone, It is clear that your father taught you like a parrot as we even adult don't know this much. Shame on your Dad who is teaching you to hate other Christians in the name of endogamy. sorry Mone....

      Delete
  15. KANA EDOROSING AND FULLY SUPPORTING KCCNA FOR THE HUNGER STRIKE. THANK YOU FOR DOING THE STRIKE FOR US. MOST OF OUR KANA MEMBERS ARE NOT ACTIVE ANY MORE. THEY HAVE JOINED THE LATIN AND NON KNANAYA CHURCHES. WE HOPE THIS STRIKE BY KCCNA WILL HELP KANA MEMBERS TO BE ENERGETIC AND DO SOMETHING ABOUT THE BISHOPS AGREEMENT.

    WHEN IT COMES TO CHURCHES, PRIESTS AND BISHOPS WE ARE ON THE SAME PAGE.
    WE THE KANA EXECUTIVE WHOLE HEARTILY CONGRATULATING AND ONCE AGAIN ENDORSING OUR SUPPORT.

    WE SHOULD ALSO HAVE A DIALOGUE ABOUT MERGING KCCNA AND KANA NOT JUST FOR HUNGER STRIKE BUT AS AN ORGANIZATION.

    THE KANA ASSOCIATION

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poda mare kettiyavane . This strike KCCNA doing is to kick you out from our community not to get your wife's membership .

      Delete
  16. I am the son of a kana parents. Thanks Tomy uncle doing a exemplary work for our kana people. . What ever you need , we will provide,. and your are our patron. we will indirectly help you for all to do the strike. We all know that you show this sincerity as you were born and you are the grandson and your father was born to the house maid of your grand father.

    ReplyDelete
  17. Dear Bijo Karattu
    Why you named yourself as North American Kna. In this world everybody have right to speak. Why can't you come out and speak with your identity? Then people will listen to you.

    ReplyDelete
  18. Hunger strike declaration is only a gimmicks of KCCNA.As the saying goes we should be as fox to achieve our goals in a worthy manner.So everybody relax .At the end both parties will be winners.

    ReplyDelete
  19. ക്നനയമക്കളുടെ അവകാശങ്ങൾക്ക് വേണ്ടിയുള്ള നിരഹരസമരത്തിന് മണിക്കൂറുകൾ മാത്രം,ലോകം മുഴുവനുമുല്ലാ ക്നനയമാക്കൾ പ്രതനയുടെ നിമിഷതിലൂടെ,സ്യ്രോമാലബരിനെ ആവഗനക്കെതിരെ ക്നനയമാക്കൾ സമാധാനപൂര്വം പ്രതികരിക്കുന്നു......

    ReplyDelete
  20. ഇതിന്റെ ഫലമായി, 1986-ല്‍ വത്തിക്കാനില്‍ നിന്നും ഉണ്ടായ കല്‍പ്പന അനുസരിച്ച്, ക്നാനായ സമുദായത്തിന് വെളിയില്‍ നിന്നും ഇണയെ വിവാഹം കഴിക്കുന്നവരെ അവരുടെ ഇടവകയില്‍ നിന്നും പുറത്താക്കുന്ന രീതി, അമേരിക്കയില്‍ നടപ്പാക്കാന്‍ സാധ്യമല്ല. അത്തരക്കാര്‍ പുറത്താക്കപ്പെടുകയല്ല, അവര്‍ സ്വമേധയാ ഇടവകയില്‍ നിന്നും പിരിഞ്ഞു പോവുകയാണ് (PLEK = Permitted to Leave Eparchy of Kottayam), തുടങ്ങിയ ന്യായങ്ങള്‍ ഒന്നും വത്തിക്കാന്റെ മുന്നില്‍ വിലപോയില്ല. ഈ കല്‍പ്പന(Rescript)യ്ക്കെതിരെ പല അപ്പീല്‍ നമ്മള്‍ നല്‍കിയെങ്കിലും, ഇതിനെക്കുറിച്ച്‌ ഒരു പുനപരിശോധന ഇല്ല എന്ന നിലപാടിലായിരിന്നു അധികൃതര്‍.

    ഇക്കാര്യം, അല്മെനിയോടു തുറന്നു പറയാതെ കോട്ടയം രൂപതാധികൃതര്‍ വര്‍ഷങ്ങളായി, ഒളിച്ചു കളിച്ചു. ഇനിയും അത് തുടരാന്‍ ആവില്ല എന്ന സ്ഥിതി ഇപ്പോള്‍ സംജാതമായിരിക്കുകയാണ്. പുറത്തു നിന്ന് കല്യാണം കഴിച്ചവരെ കൂടി ക്നാനായ പള്ളികളില്‍ അംഗങ്ങളുടെ ലിസ്റ്റില്‍ ഉള്‍പെടുത്തിയിട്ടുണ്ട് എന്നതിന് തെളിവ് ഹാജരാക്കണം എന്ന് പറഞ്ഞു അങ്ങാടിയത്ത് പിതാവിന് കത്ത് വത്തിക്കാന്റെ പ്രതിനിധി നല്‍കിയ വിവരം, രഹസ്യമായി സൂക്ഷിക്കാന്‍ നമ്മുടെ വൈദികര്‍ കിണഞ്ഞു പരിശ്രമിക്കുന്നുണ്ടെങ്കിലും, ഒരുമാതിരിപെട്ടവര്‍ക്കെല്ലാം ഈ വിവരം ലഭിച്ചു കഴിഞ്ഞു.

    ഇതിന്റെ പ്രത്യാഘാതം - ക്നാനായ കത്തോലിക്കരെ സംബന്ധിച്ചിടത്തോളം – “ക്നാനയത്തിന്റെ അന്ത്യം” ആണ്. അങ്ങിനെ അല്ലെന്നു സ്ഥാപിക്കാന്‍ അമേരിക്കയിലെ VG പല കള്ളത്തരങ്ങളും പറയും. പക്ഷെ സത്യം ഇത് തന്നെയാണ്.

    ഒരു ഉദാഹരണം പരിശോധിക്കാം. അമേരിക്കയിലുള്ള നിങ്ങളില്‍ ഒരാളുടെ മകന്‍, ഒരു വടക്കുംഭാഗക്കാരിയെ വിവാഹം ചെയ്തു ക്നാനായ ഇടവകയില്‍ തുടരുന്നു. കുറെ വര്‍ഷങ്ങള്‍ക്കു ശേഷം ആ മകനും കുടുംബവും കേരളത്തില്‍ മടങ്ങി നിങ്ങളുടെ ഗ്രാമത്തില്‍ താമസമാക്കുന്നു. അവിടത്തെ പള്ളിയിലെ വികാരിയച്ചന്‍ എന്ത് അടിസ്ഥാനത്തില്‍, അവരോട് അവര്‍ ക്നാനയ്ക്കാര്‍ അല്ല എന്ന് പറയും? പറഞ്ഞാല്‍ തന്നെ, അവര്‍ നിയമനടപടിയ്ക്ക് മുതിര്‍ന്നാല്‍ എന്തായിരി ഫലം?

    സഹോദരന്മാരെ, നൂറു വര്ഷം മുമ്പ് നമുക്ക് മാക്കീല്‍ പിതാവ് നേടിതന്ന രൂപത ഇല്ലാതാകുന്നതിന്റെ ആരംഭമാണ് ഇത്. നൂറ്റാണ്ടുകളോളം നമ്മള്‍ അച്ചന്റെയും, മെത്രാന്റെയും ഒത്താശയില്ലാതെ നമ്മുടെ തനിമ കാത്തു രക്ഷിച്ചു. ഇന്ന് അവരുടെ പിടിപ്പുകേടും, കെടുകാര്യസ്ഥതയും കൊണ്ട്, നമ്മളുടെ “ക്നാനയത്തം” ഇല്ലാതാവുകയാണ്.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok go to vatican and reclaim.

      Delete
    2. Dominic Chakkonal The Greatest Kaalu Vari:

      Dear Knanaya friends in Georgia,


      Many called me to clarify my stand on the hunger strike initiated by KCCNA. It is true I supported Sabu Chemmalakuzhy from the beginning and still support him in his earnest desire to get our churches ecclesiastically independent and continue the same statesco of Kottayom which is our ultimate goal. Endogamy is the fundamental & the corner stone of our community’s existence. I am not compromising nor negotiating on this principle value. But it is something we need to practice by ourselves not given by someone.



      1. For the First time all three Bishops has come together and signed a document regarding the membership of our church. Though it is still short of what we expected still it is a major step forward for our independent ecclesiastical existence. Atlanta Action Council under the inspirational leadership of Sabu Chemmalakuzhy has achieved its initial objective of bringing our problems & issues to the notice of hierarchical church.

      2. I believe, only through meaningful dialogue with church leaders we can achieve our ultimate goal of being an ecclesiastically independent church. So we need not antagonize our church leaders but take them at our side, diplomatically but firmly achieve our goal together.

      3. It is true that only after calling for hunger strike and many protests, the Syro Hierarchy, is awakened and responded. Now they are shaken and aware that we Knanaites are not cows that eat grass, but capable of defending and protecting our identity & rights at any cost.

      4. KCCNA is supposed to be uniting the community and church. The decision of hunger strike was NOT in consultation with NC members. The present KCCNA Executive board should not be succumbed to the petty politics of few Maoist mentality people and take the rest of the community for a ride. Some of them use ENDOGAMY for their survival, hide their draw backs and to win the elections.

      5. KCCNA’s support to our Action Council initiatives is appreciated. Only because of their support and calling for the Hunger strike, lead to all these present developments. Now the hunger strike has already bearing fruit to certain extent, I am of the opinion that KCCNA and Church should have a meeting, with an aim to CALL OFF the proposed strike which will be a win-win situation for both.



      Thank you

      Dominic Chackonal

      Delete
    3. Above comments written by KANAS.
      JUST IGNORE

      Delete
    4. GO TO ROME THEN STRIKE

      Delete
  21. ഞാക്കര വീണ്ടും നാറുന്നു,

    കണ്‍വെൻഷൻ നടത്തി നാറിയ ഞാക്കര പൊട്ടൻ മരുമകന് വേണ്ടി വീണ്ടും നാറാൻ പോകുന്നു

    ReplyDelete
    Replies
    1. If Njakkara was born to knanaya parents ,he would have resigned from the position of kccna president because of such a failure convention and leader ship.

      Knanaya people are proud people and take accountability of wrong doing.

      Delete
    2. Dominic Chakkonal The Greatest Kaalu Vari:

      Dear Knanaya friends in Georgia,


      Many called me to clarify my stand on the hunger strike initiated by KCCNA. It is true I supported Sabu Chemmalakuzhy from the beginning and still support him in his earnest desire to get our churches ecclesiastically independent and continue the same statesco of Kottayom which is our ultimate goal. Endogamy is the fundamental & the corner stone of our community’s existence. I am not compromising nor negotiating on this principle value. But it is something we need to practice by ourselves not given by someone.



      1. For the First time all three Bishops has come together and signed a document regarding the membership of our church. Though it is still short of what we expected still it is a major step forward for our independent ecclesiastical existence. Atlanta Action Council under the inspirational leadership of Sabu Chemmalakuzhy has achieved its initial objective of bringing our problems & issues to the notice of hierarchical church.

      2. I believe, only through meaningful dialogue with church leaders we can achieve our ultimate goal of being an ecclesiastically independent church. So we need not antagonize our church leaders but take them at our side, diplomatically but firmly achieve our goal together.

      3. It is true that only after calling for hunger strike and many protests, the Syro Hierarchy, is awakened and responded. Now they are shaken and aware that we Knanaites are not cows that eat grass, but capable of defending and protecting our identity & rights at any cost.

      4. KCCNA is supposed to be uniting the community and church. The decision of hunger strike was NOT in consultation with NC members. The present KCCNA Executive board should not be succumbed to the petty politics of few Maoist mentality people and take the rest of the community for a ride. Some of them use ENDOGAMY for their survival, hide their draw backs and to win the elections.

      5. KCCNA’s support to our Action Council initiatives is appreciated. Only because of their support and calling for the Hunger strike, lead to all these present developments. Now the hunger strike has already bearing fruit to certain extent, I am of the opinion that KCCNA and Church should have a meeting, with an aim to CALL OFF the proposed strike which will be a win-win situation for both.



      Thank you

      Dominic Chackonal

      Delete
    3. I am glad that you are no more VAAL of that Pottan Sabu and and his hypocrite uncles.

      Now you have your own personality

      Delete
  22. കെ സി എസ് ചിക്കാഗോ സമരം പിന്‍ വലിക്കണം എന്ന് ആവശ്യപ്പെടുന്നു

    ReplyDelete
    Replies
    1. കോട്ടയം രൂപതയിൽ നിന്നു അല്ലാതെ വിവാഹം കഴിച്ചവരെ അമേരിക്ക യിൽ ക്നാനായ പള്ളികളിൽ തുടരുവാൻ അനുവദിക്കുന്ന തീരുമാനം വന്നതിലൂടെ എന്തു വലിയ നേട്ടമാണ് കോട്ടയം രൂപതയ്ക്ക് ഉണ്ടാകാൻ പോകുന്നത് ?
      ഇതിനെ സപ്പോർട്ട് ചെയ്യുതു കോട്ടയം രൂപതാ അധികരികളും dkcc ,kcc ,ചില സ്ഥലങ്ങളിലെ സമുദായ സംഘടനകളും ,രൂപത യോട് ഒട്ടി നിൽക്കുന്ന ക്നാനായ മാദ്യമങ്ങളും !!!.
      ഇനി ക്നാനായ സംഘടനകളുടെ നേത്രുതവും കൂടി ഇവർക്ക് കൊടുത്താൽ ഭംഗി ആയി !!!!

      തീർച്ചയായും കേരളത്തിലും അധികം വൈകാതെ ഈ തീരുമാനം നടപ്പിലാക്കുമ്പോൾ തീർച്ചയായും യാതൊരു ബുദ്ധിമുട്ടും ഇല്ലാതെ ക്നാനായ സഭാ -സമുദായ നേതാക്കൾ മുപിൽ വരുക തന്നെ ചെയ്യും ....

      Delete
  23. njakkara ennu kettal Apamana poorithamakunnu knanaya hridayangal.

    ReplyDelete
  24. Endogamy should be considered as a Human Rights violation. These ignorant Knanaya parents are forcing endogamy to their children. They are forcing tradition to their children. Most of the marriages in North American Knanaya families are arranged marriages.

    ReplyDelete
  25. പൊട്ടൻ സാബുവിന് സിന്ദാബാദ് വിളിക്കാൻ പോകുന്ന ഉപ്പുട്ടി ഒരു എഞ്ചിനീയറിംഗ് garduate
    ആണെന്ന് വിശ്വസിക്കാൻ പ്രയാസം

    ReplyDelete
    Replies
    1. All he got is big fat beer belly. No brain.
      He is an Engineerring graduate from a cheap college in Kerala.
      Never study Engineering in USA.
      All he do is gas station and manage money for the Associations.

      Delete
  26. This document is in gross violation of the canon law,

    Canon 33 - A wife is at liberty to transfer to the Church of the husband at the celebration of or during the marriage; when the marriage has ended, she can freely return to the original Church sui iuris.

    let me explain how this document is going to work from now on,
    since this document has no specific location specified, any knanaya catholic man marries a non knanaya catholic anywhere including Kottayam,can remain at his parish. But cannon 33 clearly states his wife can join his parish.

    That was the reason why Kna man was asked to join the non kna parish before marriage.
    This document is an interim adjustment to cool down the situations and conduct a peaceful "Metrabhishekam".
    1986 recript is in place;2012 Angadiath circular is also in place,None of the new documents invalids either of those earlier documents. Allenchery is playing dirty politics with Knanaya people.
    I feel sorry for all the so called intellectuals of kna are falling for this cheap politics.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Endogamy is a Human Rights violation.

      Delete
    2. Endogamy keep first your family. Then u can teach in community.
      Otherwise keep quite

      Delete
  27. It is so sad that we knanaya people in USA never had a genuine leader.

    Latest tragedy is Njakkara. His potten nephew compare him to Mahatma gandhi and martin luther king. The man who sell liquor ,the man who hijacked the revered community nourished by mar Makil with the money he gained by selling liquor and may be synthetic drugs .Is he comparable to Gandi and Martin luther? Pottan, Pottan sabu.

    ReplyDelete
  28. PLEASE DON'T BLAME SABU FOR EVERYTHING. HE IS JUST AN UNEDUCATED ORDINARY MAN WHO HAS NO BRAIN TO THINK. HE IS BEING USED BY OTHERS MANY TIMES. HE IS COMPARING HIMSELF WITH KNAI THOMA OR GANDHI. I DON'T KNOW KNAI THOMA EVER BURNED HIS STORE TO CLAIM INSURANCE MONEY.

    ReplyDelete
  29. WITH 4 IDIOTS PROTESTING,
    400 KNANAYA PEOPLE FROM CHICAGO SHOULD GO AND SUPPORT THE METHRABHISHEKAM. LONG LIVE KNANAYA

    ReplyDelete
  30. Dr.Mathew, Koovan, Thottapuram, Kottoor Joy.Thottichira, Mayamma, all are practicing how to make a Kee jayyy on Tomy Myalu, The Man who help the worce convention in chicago. Koovan is calling myalu and push to Strike and he is calling chicago people to avoid the Strike, What a double stand. Poor Kovan, Kanankkaran avente character kanikkum..,

    ReplyDelete
    Replies
    1. സ്വവംശ വിവാഹ നിഷ്ട്ടയിൽ ജനിച്ചവർക്കും അത് പാലിക്കുന്നവർക്കും മാത്രമായി ക്നാനായ മിഷനുകളും ഇടവകകളും, അത് ലോകത്തെവിടെ ആയാലും തുടരുന്നാതിനോട്‌ സീറോ മലബാർ സഭ പൂർണമായും യോജിക്കുകയും, ഒപ്പം അവരോട് മേലിൽ ബഹുമാനത്തോടെ വർത്തിച്ചു കൊള്ളാ മെന്നും പറഞ്ഞു കൊണ്ട് ഒരു പുതിയ സർക്കുലർ (നമ്മടെ സിനഡിലെ പിതാക്കന്മാരെല്ലാം ഒപ്പ് വെച്ചത്) പരസ്യമായി വായിക്കുന്നത് വരെ നമ്മുടെ നിസ്സഹകരണവും, പ്രതിഷേധവും തുടരണം, അത് തുടരുക തന്നെ ചെയ്യും.

      Delete
  31. നട്ടെല്ലുള്ള ചങ്കുറപ്പുള്ള ക്നനയക്കാർ മാത്രം വായിക്കുക
    പറഞ്ഞത് പോലെ തന്നെ വെള്ളിയാഴ്ച വൈകുന്നേരം നിരാഹാരം ആരംഭിക്കുന്നു
    സഹകരിക്കുക വിജയിപ്പിക്കുക
    നഷ്ടപെടുവാൻ ഇല്ലോന്നും കിട്ടാനുള്ളതോ പുതിയൗരു ലോകം

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes if you promise you will strike until you get want you want. 48 hrs picnicking outside the church then going back to the same church like lost warriors with heads down, and pranchis laughing at you.
      If you have guts boycott those churches until you get what you want. Other wise these comedy shows are foolish game.
      I heard now it is just personnel. Uncle and nephews personnel and few former kana supporters. No one from good family supporting it.

      Delete
  32. I heard some of the units do not want to cancel the strike because they already booked bus and paid a huge deposit from association account, which is not refundable. There fore no body want to waste association money by cancelling the trip to Chicago. Many new immigrants are eager to see Chicago-like sears tower and lake Michigan.

    I think KCCNA should give some money to these units so they can withdraw those travel contract agreement with bus companies. It is shame our people are turning against our church, Patrons, Priests. This is not a good way of showing role model to our kids. The kids are asking me about violence of our uncles all the time, they see it like some terrific behavior.
    If this type of policies continues by kccna I will no longer teaches the kcyl. Our kids must have a good environment out side the home, I think church is a place better for that. By taking few class with talks and coloring I am not going to change these kids. We need future generation who can think like Albert Einstein and St. Francis.

    Thank You
    KCYL Coordinator

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poda , poda , stupid ABCD
      ആടിനെ പിടിച്ചു പട്ടിയാക്കാനും ആട്ടിൻ കാട്ടം എടുത്ത് കടലയാക്കി കാണിക്കാനും മൂലക്കാട്ട് പിതാവിന്റെ നിർദ്ദേശം മുളവനാൽ അച്ഛന് ലഭിച്ചു. തനിക്ക് വന്നു ചേരാൻ പോകുന്ന നേട്ടങ്ങളുടെ മുന്നിൽ കണ്ണ് ചിമ്മി തൊടുത്തു വിട്ടു ഒരു മരമണ്ടൻ ലേഖനം പള്ളികളിൽ വായിക്കാൻ. ഇന്ന് രാവിലെ അമേരിക്കയിലെ സങ്കര ക്നാനായ പള്ളികളിൽ ആർക്കും വേണ്ടാത്ത ഗ്ലോബൽ വേസ്റ്റ് ഫോർമുല മൂലക്കാട്ട് പിതാവിന്റെ നിർദ്ധേശാനുസ്സരണം ശർദ്ധിചിട്ടിരിക്കുന്നു. അമേരിക്കയിൽ ഉള്ള എല്ലാ പള്ളികളും ക്നാനായ പള്ളികൾ ആണന്ന് തോന്നുന്ന തരത്തിൽ വായിച്ച ലേഖനത്തിൽ ജന്മം കൊണ്ട് എല്ലാവരും ക്നാനായ ഇടവകക്കാരൻ ആണന്നും സമുദായത്തിൽ നിന്ന് മാറിക്കെട്ടുന്നവരുടെ പങ്കാളിയും കുട്ടികളും ഒരിക്കലും ക്നാനായ ഇടവകകളിൽ അംഗങ്ങൾ ആയിരിക്കില്ലന്നുമാണ് ഉള്ളടക്കം. ഇത്തരം ഫോർമുല ഒരിക്കലും ഒരിടത്തും അംഗീകാരം കിട്ടാത്തതും ആരും അന്ഗീകരിക്കാത്തതും ആണ്. മാരക വിഷത്തിനു ചുറ്റും തേൻ പുരട്ടി ക്നാനായക്കാരെ തീറ്റിച്ചു നശിപ്പിക്കാൻ കപട സന്ന്യാസ്സ വേഷധാരിയായി കോട്ടയം രൂപതയുടെ അരമനയിൽ കയറിക്കൂടിയ ഒരു പിതാവിന് ചൂട്ടുപിടിക്കുന്ന കപടതയും വഞ്ചനയും മുളവനാൽ അച്ഛനെ നോർത്ത് അമേരിക്കൻ ക്നാനായ സമൂഹം തിരസ്കരിക്കുന്നു.

      Delete
  33. നൂറ്റാണ്ടുകളായി കേരളത്തിൽ ജീവിച്ചിരുന്ന ക്നാനായ പൂർവീകര്ർ ഒരിക്കലും പള്ളിക്കെതിരെ സമരപരിപാടികൾ അസൂത്രണം ചെയ്ത പാരമ്പര്യമില്ല. പകരം അനുസരണയുള്ള ഭക്തരായി, ക്ഷോഭമടക്കി, പുരോഹിതന്മാരോടൊത്തുനിന്ന്‌ ദൈവാനുഗ്രഹം വങ്ങിച്ചിട്ടേയുള്ളു. അങ്ങനെ മക്കീൽ മെത്രാനിൽകൂടി ലഭിച്ച ക്നാനായക്കാരുടെ ഒരു രൂപതയായി തീന്നു കോട്ടയം. ആ രൂപതയിൽ പള്ളികളോടൊട്ടിച്ചേർന്നുനിന്ന്‌ നമ്മുടെ പൂർവീകര്ർ പ്രാർഥിച്ചു ജീവിച്ചു.

    ReplyDelete
  34. സ്വവംശ വിവാഹ നിഷ്ട്ടയിൽ ജനിച്ചവർക്കും അത് പാലിക്കുന്നവർക്കും മാത്രമായി ക്നാനായ മിഷനുകളും ഇടവകകളും, അത് ലോകത്തെവിടെ ആയാലും തുടരുന്നാതിനോട്‌ സീറോ മലബാർ സഭ പൂർണമായും യോജിക്കുകയും, ഒപ്പം അവരോട് മേലിൽ ബഹുമാനത്തോടെ വർത്തിച്ചു കൊള്ളാ മെന്നും പറഞ്ഞു കൊണ്ട് ഒരു പുതിയ സർക്കുലർ (നമ്മടെ സിനഡിലെ പിതാക്കന്മാരെല്ലാം ഒപ്പ് വെച്ചത്) പരസ്യമായി വായിക്കുന്നത് വരെ നമ്മുടെ നിസ്സഹകരണവും, പ്രതിഷേധവും തുടരണം, അത് തുടരുക തന്നെ ചെയ്യും.

    ReplyDelete
  35. KCCNA യുടെ പ്രഗ്യാപിത സത്യാഗ്രഹ സമരത്തിന്റെ ഗുണദോഷങ്ങൾ ചികയുന്നതിന് പകരം, ചിക്കാഗോ സീറോ മലബാർ സെന്റ്‌ തോമസ്സ് രൂപതയുടെ അരമനപള്ളിയിൽ വച്ച് നടക്കുന്ന പവിത്രമായ മെത്രാഭിക്ഷേക ചടങ്ങിന്റെ പ്രാഥാന്യം കണക്കിലെടുത്ത്, അഭിവന്ന്യ മൂലക്കാട്ട് പിതാവും ആലഞ്ചേരി പിതാവും അങ്ങാടിയത്ത് പിതാവും ഒരുമിച്ച് KCCNA നേതൃത്വത്തെ കാര്യങ്ങൾ വ്യക്തതയോടെ പറഞ്ഞ് മനസ്സിലാക്കുകയും അതുവഴി KCCNA സമരമുഖത്ത്‌ നിന്നും പിതാക്കന്മാർ കൊടുക്കുന്ന ഉറപ്പിൻമേൽ പിന്മാറുകയും വേണം. കത്തോലിക്കാ വിശ്വാസ്സത്തിന്റെ അന്തസത്ത മനസ്സിലാക്കി ക്നാനായ സമൂഹത്തിന്റെ പതിറ്റാണ്ടുകളുടെ വേദനയും യാതനകളും മനസ്സിലാക്കി നമ്മുടെ പിതാക്കന്മാർക്കും പ്രിയപ്പെട്ട KCCNA നേതാക്കന്മാർക്കും സാബു ചെമ്മലക്കുഴിക്കും സമാധാനപരമായ നല്ലൊരു തീരുമാനം എടുക്കാൻ കഴിയട്ടെയെന്ന് ആശംസ്സിക്കുകയും പ്രാർത്ഥിക്കുകയും ചെയ്യട്ടെ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. എരുമയുടെ ആസനത്തിൽ കിന്നാരം വായിച്ചാൽ അത് കേള്ക്കുമോ? ടോമിയും കെ സി സി എന എ ഭാരവാഹികളും ആരും ഒന്നും പറഞ്ഞാല കേള്ക്കാൻ പോകുന്നില്ല. അവർ മാഫിയായുടെ പിടിയിലായിപ്പോയി.

      Delete
  36. As long as church authorities don't take solid actions against the traitors who working against the churches, these virus going to spread. These people should be banned from knanaya churches and priests should not attend any of their functions including their kids marriages.
    They should be buried in Themmadi kuzhi only, not with other believers.
    These traitors who are working for KANA ideology of not dividing kana family should not be elected for any positions. Let them join kana.
    Advise your kids to keep away from them so this virus don't spread to them.
    We don't need more community traitors and enemies of churches.
    May God bless knanaya community.

    ReplyDelete
    Replies
    1. കോട്ടയം രൂപതയിൽ നിന്നു അല്ലാതെ വിവാഹം കഴിച്ചവരെ അമേരിക്ക യിൽ ക്നാനായ പള്ളികളിൽ തുടരുവാൻ അനുവദിക്കുന്ന തീരുമാനം വന്നതിലൂടെ എന്തു വലിയ നേട്ടമാണ് കോട്ടയം രൂപതയ്ക്ക് ഉണ്ടാകാൻ പോകുന്നത് ?
      ഇതിനെ സപ്പോർട്ട് ചെയ്യുതു കോട്ടയം രൂപതാ അധികരികളും dkcc ,kcc ,ചില സ്ഥലങ്ങളിലെ സമുദായ സംഘടനകളും ,രൂപത യോട് ഒട്ടി നിൽക്കുന്ന ക്നാനായ മാദ്യമങ്ങളും !!!.
      ഇനി ക്നാനായ സംഘടനകളുടെ നേത്രുതവും കൂടി ഇവർക്ക് കൊടുത്താൽ ഭംഗി ആയി !!!!

      തീർച്ചയായും കേരളത്തിലും അധികം വൈകാതെ ഈ തീരുമാനം നടപ്പിലാക്കുമ്പോൾ തീർച്ചയായും യാതൊരു ബുദ്ധിമുട്ടും ഇല്ലാതെ ക്നാനായ സഭാ -സമുദായ നേതാക്കൾ മുപിൽ വരുക തന്നെ ചെയ്യും ....

      Delete
  37. ആടിനെ പിടിച്ചു പട്ടിയാക്കാനും ആട്ടിൻ കാട്ടം എടുത്ത് കടലയാക്കി കാണിക്കാനും മൂലക്കാട്ട് പിതാവിന്റെ നിർദ്ദേശം മുളവനാൽ അച്ഛന് ലഭിച്ചു. തനിക്ക് വന്നു ചേരാൻ പോകുന്ന നേട്ടങ്ങളുടെ മുന്നിൽ കണ്ണ് ചിമ്മി തൊടുത്തു വിട്ടു ഒരു മരമണ്ടൻ ലേഖനം പള്ളികളിൽ വായിക്കാൻ. ഇന്ന് രാവിലെ അമേരിക്കയിലെ സങ്കര ക്നാനായ പള്ളികളിൽ ആർക്കും വേണ്ടാത്ത ഗ്ലോബൽ വേസ്റ്റ് ഫോർമുല മൂലക്കാട്ട് പിതാവിന്റെ നിർദ്ധേശാനുസ്സരണം ശർദ്ധിചിട്ടിരിക്കുന്നു. അമേരിക്കയിൽ ഉള്ള എല്ലാ പള്ളികളും ക്നാനായ പള്ളികൾ ആണന്ന് തോന്നുന്ന തരത്തിൽ വായിച്ച ലേഖനത്തിൽ ജന്മം കൊണ്ട് എല്ലാവരും ക്നാനായ ഇടവകക്കാരൻ ആണന്നും സമുദായത്തിൽ നിന്ന് മാറിക്കെട്ടുന്നവരുടെ പങ്കാളിയും കുട്ടികളും ഒരിക്കലും ക്നാനായ ഇടവകകളിൽ അംഗങ്ങൾ ആയിരിക്കില്ലന്നുമാണ് ഉള്ളടക്കം. ഇത്തരം ഫോർമുല ഒരിക്കലും ഒരിടത്തും അംഗീകാരം കിട്ടാത്തതും ആരും അന്ഗീകരിക്കാത്തതും ആണ്. മാരക വിഷത്തിനു ചുറ്റും തേൻ പുരട്ടി ക്നാനായക്കാരെ തീറ്റിച്ചു നശിപ്പിക്കാൻ കപട സന്ന്യാസ്സ വേഷധാരിയായി കോട്ടയം രൂപതയുടെ അരമനയിൽ കയറിക്കൂടിയ ഒരു പിതാവിന് ചൂട്ടുപിടിക്കുന്ന കപടതയും വഞ്ചനയും മുളവനാൽ അച്ഛനെ നോർത്ത് അമേരിക്കൻ ക്നാനായ സമൂഹം തിരസ്കരിക്കുന്നു.

    ReplyDelete

Please know that we will respect your freedom of speech but any abusive language directed towards the blogger, this blog or any one else would not be tolerated. Please refrain from posting spam and abusive language. The blogger doesnot assume any responsibility for the content of the comments made by the readers and they doesn't represent the opinions of the Blogger. The moderation of the comments are aimed at preventing the comments with abusive language only.

Again let me make it clear "The blogger doesnot assume any responsibility for the content of the comments made by the readers and they doesn't represent the opinions of the Blogger.". So you post the comment at your own risk.